Używamy plików cookie i podobnych technologii, aby zapamiętać Twoje ustawienia, prezentować spersonalizowane treści i reklamy oraz udostępniać funkcje związane z mediami społecznościowymi. Pliki cookie wykorzystujemy również do mierzenia ruchu i analizowania sposobu korzystania z naszej strony internetowej.
Domyślnie włączone są jedynie pliki niezbędne do poprawnego działania strony. Poniżej możesz zaakceptować wszystkie rodzaje plików, klikając "Zaakceptuj wszystkie", lub odmówić ich używania (z wyjątkiem niezbędnych). Możesz też dostosować pliki do swoich potrzeb, wybierając "Dostosuj zgody". Udzieloną zgodę możesz w dowolnym momencie wycofać lub zmienić, klikając w link "Ustawienia plików cookies" na dole strony.
Informacje ogólne
Administrator danych osobowych, punkt kontaktowy:
Administratorem danych osobowych, o których mowa w tym dokumencie, jest Wydawnictwo ATC Spółka z ograniczoną odpowiedzialnością, zarejestrowana pod numerem NIP 7822937707 oraz REGON 528049836. Jeżeli podane tu informacje nie są wystarczające, zachęcamy do kontaktu. Dołożymy wszelkich starań, by wyjaśnić każdą sprawę. Nie wyznaczyliśmy inspektora ochrony danych — pytania i wnioski mogą Państwo kierować do nas bezpośrednio pod adresem: sklep@wydawnictwoatc.pl lub Os. Lecha 125/13, 61-299 Poznań.
Przepisy dotyczące ochrony danych osobowych
Najważniejsze przepisy, które regulują przetwarzanie Państwa danych osobowych zawarte są w Rozporządzeniu Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych). Przywołując to rozporządzenie, używamy skrótu „RODO”.
Twoje prawa
Zgodnie z RODO maja Państwo prawo:
Mają Państwo również prawo do wniesienia skargi do organu nadzorczego: Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych (ul. Stawki 2, 00-193 Warszawa).
Informacje o przetwarzaniu danych w konkretnych sytuacjach
Piszą Państwo do nas mejl lub inaczej kontaktują się Państwo z nami
Przetwarzamy Państwa dane osobowe by udzielić Państwu odpowiedzi i załatwić Państwa sprawę, jeśli podają je nam Państwo pisząc do nas mejl, wiadomość za pośrednictwem dowolnej naszej strony internetowej, innej platformy internetowej, dzwonią Państwo, wysyłają Państwo sms itp. Podstawą takiego przetwarzania jest nasz prawnie uzasadniony interes (art. 6 ust. 1 lit. (f) RODO), który polega na komunikowaniu się z Państwem najwygodniejszą dla nas i dla Państwa drogą, a także skutecznym załatwianiu spraw, które nas dotyczą. Nasz interes obejmuje również zarchiwizowanie sprawy, byśmy mogli wrócić do jej rozstrzygnięcia, a także zachowanie danych, aby dochodzić roszczeń lub bronić się przed roszczeniami.
Może zdarzyć się, że załatwiana przez nas sprawa będzie polegała na tym, że przygotujemy dla Państwa jakąś informację o naszych produktach lub usługach, która będzie miała charakter handlowy. W takim przypadku będziemy przetwarzać Państwa dane na zasadach opisanych w części „Otrzymują Państwo od nas newsletter lub inne wiadomości, które zawierają informację handlową”.
Odbiorcami Państwa danych mogą być: dostawcy naszych usług informatycznych (hosting), podmioty wspierające działanie naszych systemów informatycznych, nasi kontrahenci i podwykonawcy (jeśli załatwienie sprawy będzie wymagało ich zaangażowania), dostawcy usług telekomunikacyjnych, pocztowych i kurierskich, a także podmioty wspierające naszą działalność (np. księgowi, prawnicy itp.).
Państwa dane usuwamy, gdy załatwimy Państwa sprawę. Możemy zachować je jednak na dłużej, jeśli uznamy, że jest to w naszym interesie, bo spodziewamy się, że będziemy chcieli wrócić do tej sprawy (archiwizacja), albo dlatego, że przewidujemy potrzebę dochodzenia roszczeń lub obrony przed roszczeniami. W przypadku archiwizacji czas przechowywania danych będzie zależał od charakteru sprawy, ale standardowo wynosi około 5 lat. W przypadku dochodzenia roszczeń lub obrony przed roszczeniami nie będzie dłuższy niż termin przedawnienia danego roszczenia.
Przypominamy, że wobec przetwarzania danych na podstawie prawnie uzasadnionego interesu zawsze mogą Państwo wnieść sprzeciw. Jeśli ustalimy, że Państwa interes przeważa nad naszym, natychmiast zaprzestaniemy takiego przetwarzania.
Otrzymują Państwo od nas newsletter lub inne wiadomości, które zawierają informację handlową
Przesyłamy Państwu newsletter lub inne wiadomości, w których informujemy Państwa o naszych produktach lub usługach, jak również produktach lub usługach naszych partnerów. Wiadomości te przesyłamy za Państwa zgodą na przesyłanie informacji handlowej (w tym treści marketingowych). Zgody tej mogli Państwo udzielić:
Na każdy kanał zbieramy odrębną zgodę, co oznacza, że na przykład zamawiając wycenę nie zamawiają Państwo newslettera.
Zgoda ta jest dobrowolna, ale jest niezbędna, by zamówić nasz newesletter lub informacje handlowe. W każdej chwili mogą Państwo wycofać swoją zgodę, przy czym nie ma to wpływu na działania, które miały miejsce do momentu jej odwołania.
Dane, które przetwarzamy w związku z wysyłaniem newslettera to: Państwa adres poczty elektronicznej, daty zapisania się i wypisania z newslettera, historia wysłanych Państwa wiadomości, informacja o ich otwarciu. W przypadku pozostałych wiadomości ogranicza się to do adresu poczty elektronicznej oraz historii przekazywanych Państwu informacji handlowych.
Przesyłanie newslettera odbywa się na podstawie umowy (art. 6 ust. 1 lit. (b) RODO), którą stanowi regulamin sklepu. Samo przesyłanie informacji handlowej (w tym komunikatów marketingowych) to nasz prawnie uzasadniony interes lub prawnie uzasadniony interes naszych partnerów (art. 6 ust. 1 lit. (f) RODO). Prawnie uzasadniony interes polega na informowaniu zainteresowanych osób o naszej ofercie.
Przypominamy, że mają Państwo prawo wyrażenia sprzeciwu wobec takiego przetwarzania Państwa danych osobowych. Zazwyczaj niezwłocznie zaprzestajemy takiego przetwarzania. Jako sprzeciw traktujemy również wycofanie zgody na samo przesyłanie informacji handlowej. W przypadku newslettera powinni Państwo wypisać się z niego (w każdej wiadomości jest link, który służy do tego).
Jeśli przesłana informacja handlowa zawiera konkretną, zamówioną przez Państwa ofertę, to oznacza, że podejmujemy już działania przed zawarciem umowy. Powstaje wtedy nowy cel przetwarzania Państwa danych i dzieje się to na nowej podstawie. Więcej o tym przeczytają Państwo w części „Zawierają Państwo z nami umowę”.
Odbiorcami Państwa danych mogą być 1) podmioty, które wspierają przesyłanie informacji handlowej (dostawcy usług informatycznych takich jak hosting, poczta elektroniczna, czy usługi służące do mejlingu) oraz 2) inne podmioty, które utrzymują i serwisują nasze systemy informatyczne. Odbiorcą danych mogą być również 3) podmioty, które świadczą usługi pocztowe lub kurierskie, a także 4) podmioty, które świadczą usługi wspierające naszą działalność (np. księgowe, audytorskie, usługi prawne itp.).
Państwa dane będziemy przetwarzać do czasu, gdy skutecznie się temu Państwo sprzeciwią lub do chwili cofnięcia przez Państwa zgody na przesyłanie informacji handlowej. Zaprzestaniemy też przetwarzania danych, gdy sami zakończymy świadczenie usługi newslettera lub innej usługi polegającej na przesyłaniu informacji handlowej.
Zawierają Państwo z nami umowę
Nasze kontakty mogą prowadzić do tego, że zawrą Państwo z nami umowę. Umowa oznacza szereg czynności, w których przetwarzamy Państwa dane na różnych podstawach:
Zawarcie umowy następuje w szczególności gdy:
Odbiorcami Państwa danych mogą być: 1) podmioty, które utrzymują i serwisują nasze systemy informatyczne, 2) podmioty, które świadczą usługi pocztowe lub kurierskie, 3) podmioty, które świadczą usługi wspierające naszą działalność (np. księgowe, audytorskie, usługi prawne itp.).
Usuwanie danych podlega następującym regułom:
Przypominamy, że wobec przetwarzania danych na podstawie prawnie uzasadnionego interesu zawsze mogą Państwo wnieść sprzeciw. Jeśli ustalimy, że Państwa interes przeważa nad naszym, natychmiast zaprzestaniemy takiego przetwarzania.